Doorgaan naar hoofdcontent

Een bonte ker(st)mis

Zoals ik al eerder schreef is ons huis momenteel gehuld in wit, grijs en zilver. Op IG zie ik zoveel mooie, bont gekleurde kerstbomen voorbij komen. Prachtig vind ik ze, alleen niet bij mij in huis. Toch had ik even zin om iets kerstachtigs in een knalkleur te haken. Een beetje kleur in deze donkere dagen.


Een onderzetter wilde ik haken, maar niet zo een waarvan je steeds je draad moet af- en aanhechten.


Ik koos voor een patroontje in de vorm van een ster uit Haken & Sfeer. Geen patroon voor een onderzetter of doily, maar het patroon voor het kleine mandje.


Leuk voor onder een kandelaar bijvoorbeeld.

Reacties

  1. Echt heel leuk geworden! Heb ze tot nu toe ook alleen als mandjes gezien, maar dit brengt mij op ideeën :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, tof idee! En een héél mooie kleur, donkerroze - framboosachtig...
    Moet nog verder gaan met mijn doily-experiment, dus dit is weer goeie inspiratie ;-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed idee om hem als ster te haken voor een onderzetter. En laat ik het boek 'Haken en sfeer' nou net van de week gekocht hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie, opvallende ster. Leuk dat je het patroon op een eigen manier hebt gebruikt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk idee om alleen een deel van het patroon te haken! Ik heb de hele schaal gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi patroon! Ik heb zelf ook ster-onderzetters gemaakt, rode en witte. Toch wel leuk, zo voor de kersttijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo breng je kleur in huis zonder het heel bont te maken! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk dat een patroon in gezet kan worden voor een totaal ander doel, heerlijk hoor. Erg mooi zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig gemaakt, Fijne Kerstdagen!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Eiermuts

Te gekke tas