Doorgaan naar hoofdcontent

Bonte sjaal

Een tijdje terug kreeg ik een paar bolletjes Scheepjes Softfun batik cadeau. Prachtig garen in mooie kleuren. Toch bleef het eventjes liggen, omdat ik niet zo goed wist wat ik ervan zou gaan maken. Ik begon met een leuk patroon voor een rechte sjaal, maar haalde deze toch weer uit. Ik vermoedde dat ik de sjaal toch niet zou dragen en dat vond ik zonde van het mooie garen.

Eerder haakte ik al 2x de omslagdoek uit Haken & Kleur, beide keren met Lammy Surf. Je weet wel, dat garen waarvan ik laatst ontdekte dat dit echt super is voor de Toffe Tas die ik laatst haakte en waarop ik zo ontzettend veel leuke reacties kreeg. Het garen leende zich minder goed voor de omslagdoek, maar ik vond het patroon zo leuk en eenvoudig dat ik 'm graag nog een keer maakte. Nu dus met Scheepjes Softfun batik.



Ook het randje moest even wachten, ik wilde graag dezelfde kleur blauw als die je ziet in het batik garen. Ik stelde de vraag aan de fabriek en zij adviseerden mij deze kleur aqua. Zo kreeg de omslagdoek een lekker fris randje.


Onze grote dochter poseerde heel geduldig met mijn bonte sjaal.


In totaal gebruikte ik 5 bollen Scheepjes Softfun batik (nr. 2703) en 1 bol Scheepjes Softfun aqua (nr. 2511), ik haakte de omslagdoek met haaknaald 3.5.

Reacties

  1. Hij is heel mooi geworden, ik zou er zo mee de deur uitwandelen :D.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige sjaal, matcht perfect met het spijkerjack!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, met die aqua kleur erbij! Vrolijk en zomers!
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful! I love the colours you have used!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pretty shawl, nice color combination!! Have a relaxed evening :-)
    Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Congratulations! You are one of three winners at my Link party last week,
    I have a new party now and you are wecome to join us

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk! Die kleuren zijn super en hij ziet er lekker groot uit. Een shawl om in te kruipen :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. This shawl is beautiful, such happy colours. It suits your daughter really well. Have a nice Sunday, Viola

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beautiful scarf! I love that blue yarn! I'd love for you to stop by the Submarine Sunday Link Party to share this crafty creation! I hope to see you there!

    Navy Wifey Peters @ The Submarine Sunday Link Party

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De omslagdoek is prachtig. Het garen en de combinatie van de batik met het aqua is echt mooi. Zo jammer de Scheepjes de softfun batik uit hun collectie haalt, want het is mooie garen en fijn om mee te haken.

    Veel plezier me dragen van de omslagdoek, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zocht een patroon voor softfun ( nieuwste kleuren ...zoooo mooi ) bedankt voor de inspiratie! De tas vind ik ok geweldig. Voorlopig weer inspiratie genoeg.
    Pascal

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Waar kan ik dit prachtige patroon vinden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het patroon komt uit het boek Haken & Kleur van Claire Boeter en Saskia Laan.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Eiermuts

Te gekke tas