Doorgaan naar hoofdcontent

O dennenboom

Het eerste weekend na Sinterklaas is voor ons het moment om een kerstboom te gaan halen. Meestal gaat manlief met de meiden een boom uitzoeken, maar nu ging ik ook een keer mee.


Met de rubber laarzen aan gingen we het land op, op zoek naar de mooiste boom.


Zoals op de foto's te zien is stond de zon heel laag. Bovendien was het oppassen voor kuilen op de plaatsen waar kerstbomen hadden gestaan. Zoeken met wat kleine hindernissen dus.


Het als elk jaar hielden de meiden de zoektocht al snel voor gezien en speelden ze tussen de kerstbomen met de hond van de boer. Manlief en ik zochten ondertussen verder. Hij naar een hoge boom, ik naar een kleinere en vollere. Het duurde dus wel even voor we het eens waren, maar uiteindelijk vonden we er één naar onze zin en vertrokken we tevreden, met een mooie kerstboom naar huis.


Op Pinterest en in blogs die ik volg zag ik al veel leuke kersthaaksels voorbij komen. Ook bij mij kwamen er al steeds meer ideeën opborrelen. Ik hou van eenvoud en van strakke lijnen dus ik begon enkele weken terug met een paar strakke kerstboompjes voor een kerstslinger.

PATROON DENNENBOOM
Ik begon met het haken van groene driehoekjes.Ik startte met 2 lossen, 2 vasten in de 2e losse vanaf de haaknaald. Elke volgende rij begon ik met 1 losse en in elke vaste van de vorig rij een vaste. In de laatste vaste van de rij 2 vasten.
Na een rij van 14 vasten hechtte ik de groene draad af en haakte ik in het midden van de rij met bruin 3 rijen van 2 vasten.

Toen haakte ik om de hele kerstboom een randje en werkte alle losse draadjes weg. Eerst met bruin...


... en daarna met groen.


Het patroon kun je ook hier downloaden:

Reacties

  1. Als oma to be, in december, wou ik graag op de kinomo die ik breidde in kerstgroen een rood, schitterend kerstboompje haken , een sjabloontje. Ik kan zelf niets 'uitvinden'dus ging ik op zoek. 2 dagen.....tot ik dit vond . Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Eiermuts

Te gekke tas