Doorgaan naar hoofdcontent

Handlettering en keuzes

De afgelopen weken moest er een aantal keuzes worden gemaakt. Ikzelf was aan het wikken en wegen of ik een training zou gaan doen en oudste stond voor op haar middelbare school keuze. Na een prachtig schooladvies stond niets haar in de weg. Maar als alle opties voor je open liggen, dan zijn er ook veel mogelijkheden om uit te kiezen. Na open dagen, snuffelmiddagen en zelfs al een aantal echte lessen te hebben gevolgd zetten we, heel rationeel, de voors en tegens op een rij. Vervolgens bespraken we waar ze zich, vanuit verschillende invalshoeken, het prettigst voelt. Want het moet vooral ook goed voelen.


Toen ze alles op papier had gezet, was het eigenlijk heel duidelijk. En dus gingen we afgelopen dinsdag naar de school van haar keuze om haar daar in te schrijven. Bij de deur werden we ontvangen door de rectrix, die iedereen persoonlijk de hand schudde en onder begeleiding van een brugklasser werden we door de gangen geleid naar de aula. Toen we daar samen door de gangen liepen en ik de sfeer opsnoof van het prachtige, oude gebouw, met de granieten vloeren, de glanzende tegeltjes en de okergeel geschilderde deuren, snapte ik helemaal waarom oudste zich er thuis voelt. Ondanks de grootte van de school voel je de persoonlijke aandacht. Het formulier werd ingevuld, we hadden nog even een kort gesprekje en vervolgens werd oudste officieus welkom geheten op haar nieuwe school. Officieel horen we over een dikke maand pas of ze is aangenomen, maar aangezien er (nog) geen loting plaatsvindt en het schooladvies dik in orde is, staat niets haar toelating in de weg.


En ik? Ik begon deze week stoer aan mijn training. Best een beetje spannend, maar ik hoop dat ik er baat bij heb.


Zoals je ziet ben ik dol op quotes en mooie woorden. Ik spaarde ze al een tijdje op Pinterest en de laatste tijd schreef ik er steeds vaker een uit, met bovenstaand resultaat. Heerlijk om te doen, mooie letters verzinnen en ze uittekenen met potlood, fineliner, stift, kalligrafeerpen en geodriehoek. Sommige keurig afgemeten, andere uit de losse pols en een beetje scheef, maar wat mij betreft...

Reacties

  1. vooral de laatste helemaal mee eens;D,zal wel lukken voor je dochter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, mooie quotes! En veel succes voor je dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik lees het met plezier! Hou zelf ook wel van dit soort uitspraken/quotes. Ik hoop dat je dochter een fijne tijd gaat hebben op deze school. Jij succes met je training.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi zeg die letters, zou dat ook wel willen kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Met hoofd en hart kom je tot de juiste beslissing.


    Succes voor jullie allebei, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super!! I really like something like that ♥
    Have a good week! Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schoolkeuze is altijd zo moeilijk. Fijn dat ze het helemaal ziet zitten. Ze4 zal wel aangenomen worden als ik het zo lees. Jij zelf succes met jouw keuze.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Eiermuts

Te gekke tas